Ohlédnutí za rokem 2022

Ohlédnutí za rokem 2022

Ohlédnutí za rokem 2022

Příchod nového roku je pro mnohé příležitostí k ohlédnutí se za tím uplynulým a bilancování. Nejinak je tomu i v našem případě. A když se podíváme, jakou cestu jsme jako firma za pouhý rok ušli, jsme mile překvapeni. Nic z toho bychom ale nedokázali nebýt vaší přízně, za kterou mnohokrát děkujeme.

Rok 2022 byl pro nás plný rozvoje a úspěchů. Za ten největší považujeme obohacení našeho portfolia o 34 nových láhví od rumů přes gin až po bitters. Dále jsme zařadili novou kategorii nealkoholických nápojů. V tuto chvíli vám tak můžeme nabídnout přes 40 prémiových rumů, 13 ginů, 5 japonských bitters, 3 vermuty, applejack a 7 toniků a limonád.

Všechny naše produkty seženete v řadě e-shopů a obchodech napříč celou republikou. Vybrané rumy pak můžete vyzkoušet v degustační porci díky naší spolupráci s DramRoom.

Na lovu nových chutí

Za nejzajímavější novinky, které jsme vám letos nabídli, považujeme řadu rumů Schotman Peated Rum nakouřených rašelinou a nové přírůstky do limitované edice Ron Cristóbal Santa Maria. K oběma značkám jsme ve spolupráci s RumRock.cz uspořádali online degustace, které se okamžitě vyprodaly. Moc nás těší váš zájem o kvalitní a zajímavé rumy.

004

Kategorii nealkoholických nápojů u nás zastupují limonády a toniky The London Essence, které si nás získaly použitím přírodních esencí pocházejících z rostlin pěstovaných v Grasse. Francouzské město je svými květinami a bylinami vyhlášené v souvislosti s parfumérskými domy.

Spojení s The London Essence není náhodné. Značka odkazuje na umění svých zakladatelů, kteří na sklonku 19. století spolupracovali s parfumérskými domy na vývoji vonných esencí. Toto dědictví oživili v roce 2016 a využili zkušenosti pro výrobu sofistikovaných nealkoholických nápojů. Kromě klasického a několika ochucených toniků jsme na český trh přivezli i limonády s neotřelou chutí. Například Roasted Pineapple Crafted Soda skvěle funguje v kombinaci s naším rumem The Duppy Share Aged.

Fenix Drinks na cestách

009

V letošním roce jsme pokračovali ve Fenix Drinks Rum Tour po českých i moravských podnicích. Celkem nás čekalo 13 zastávek, všechny degustace vedl osobně Samer Selbak. Návštěvníci měli vždy možnost ochutnat několik vzorků rumu z našeho portfolia, nejčastěji naprosté novinky.

Kromě toho jsme se zúčastnili řady dalších akcí. Tou pro rumovou komunitu zřejmě nejzásadnější byl letošní Rumfest, který se odehrál v reprezentativních prostorách Martinického paláce. Fenix Drinks zastupovali hned tři bary a máme radost, že se nám podařilo do Česka přivézt i majitele nebo ambasadory většiny rumových značek v našem portfoliu: Louis Brendlé, (ambasador značky The Duppy Share), David Cordoba (majitel značky The Lovers Rum), Aldis Glodenis (ambasador Ron Colón), Joshua Singh (majitel 1423 / Ron Cristóbal), Bintu Singh (majitel A Clean Spirit / Ron Sostenible, SKUNK Rum) a Philip Gillier (export manager Paranubes).

005

Dalšími rumovými akcemi, kde jste se s námi mohli potkat, bylo Rumové léto na Kunětické hoře, Den rumu v Hulíně a písecké Rumiště. Stali jsme se také partnery letošního ročníku Dinner in the Sky, kde si účastníci degustační večeře v oblacích mohli vychutnat digestiv v podobě The Duppy Share XO.

Myslíme i na fanoušky ginu, proto jsme nechyběli na Ginfestu, který podobně jako Rumfest pořádá odborný magazín Barlife. Léto jsme pak završili akcí Ginmanie na lodi, jelikož pravá ginmanie se bez našich ginů rozhodně neobejde.

V říjnu jsme strávili několik dní na berlínském Bar Conventu, největším nápojovém veletrhu na světě. Zde jsme se potkali s výrobci a zástupci značek, které na český trh distribuujeme, a zároveň se poohlíželi po možných novinkách do našeho portfolia.

Rostoucí tým

014Doby, kdy Fenix Drinks tvořili jen Samer a Honza, jsou pryč. V letošním roce se nám podařilo rozšířit tým hned o 5 nových posil. Patří mezi ně naši noví obchodní zástupci Eduard Ondráček, Jaromír Krátký a Jan Maťátko a kolegyně Lucie Kral a Karolína Šramlová, které se starají o marketing a sociální sítě.

Spolu s námi, Martinem Eichenbaumem, který byl naším prvním obchodním zástupcem, copywriterkou Soňou Hanušovou a grafikem Tomášem Ryantem tvoří Fenix Drinks celkem deset lidí. Za pouhý rok jsme se tak rozrostli na dvojnásobek původní velikosti firmy.

Vědění i zábava

Nezahálíme ani na blogu, kde jsme s vámi letos sdíleli 47 článků. Neuplynul týden, ve kterém bychom neupozornili na nějakou čerstvou událost. V tomto roce jsme tedy zveřejnili 53 aktualit.

011Hezky se rozrostla také sekce Receptury, kam jsme pro vás přidali na dvě desítky nových koktejlů. Kromě těch nadčasových a twistů na známé klasiky jsme pro vás připravili i několik drinků ke speciálním příležitostem, jako je například oslava vzniku Československa, Halloween nebo Vánoce.

Letošní novinkou je newsletter, který jsme spustili v průběhu října a rozesíláme jej jednou za čtrnáct dní. Neustále přicházíme s něčím novým a o všem vás svědomitě informujeme na našem webu prostřednictvím Aktualit i na sociálních sítích. Newsletter je pak pro ty, kteří chtějí mít jistotu, že jim nic neuteče a ocení souhrn událostí i chystaných novinek na jednom místě. Chete, aby chodil i do vaší schránky? Pak se zapište k odběru.

Poslední letošní radostí pak je nové brand video Fenix Drinks, ve kterém blíže poznáte nejen nás samotné, ale i hodnoty, které vyznáváme a podle kterých vybíráme každou jednu láhev do našeho portfolia.

02Co přinese rok 2023?

Vězte, že na příští rok máme v rukávu spoustu novinek a chystáme opět plno aktivit. Nadále vám chceme přinášet kvalitní nápoje s cílem, aby každá kapka z našich láhví vnesla do vašeho života kousek štěstí.

Nyní bychom vám rádi popřáli vám klidné a spokojené Vánoce a šťastný nový rok. Děkujeme za přízeň, kterou jste nám v tomto roce věnovali.

Za celý tým Fenix Drinks,

Honza & Samer