DramRoom: Starosti překonáváme vlastním nadšením
DramRoom: Starosti překonáváme vlastním nadšením
Příběh projektu DramRoom začíná v pražských Dejvicích, ve whisky klubu Marpek. Zde se potkali jeho zakladatelé Tomáš Kříž a Honza Rotrekl, tehdy ještě s třetím společníkem Petrem Chotěborem. Společně rozvíjeli myšlenku, jak zpřístupnit prémiové destiláty širšímu publiku. Ne každý si totiž může dovolit koupit celou láhev, a navíc co s ní, když obsah nezaujme? A tak vznikl DramRoom, specializovaný obchod s degustačními vzorky.
Můžete prosím na začátek shrnout, jak vznikl nápad na DramRoom?
Naše myšlenka byla jednoduchá, a to zkusit udělat prémiový alkohol dostupnější. Chtěli jsme zbořit mýty o tom, že kvalitní whisky, rum a další prémiové destiláty jsou pouze pro
bohaté. Stejně tak ne každý může trávit večery v baru nebo si kupovat pravidelně nové velké láhve, aby je ochutnal, popřípadě je porovnal mezi sebou. Navíc, co s velkou láhví, pokud zjistíte, že vám nechutná.
Začínali jste s degustačními sadami whisky, dnes prodáváte miniatury i rumů a ginů. Který destilát momentálně vede u zákazníků?
V současné době jsou neprodávanější položkou rumy a v závěsu jsou whisky. Můžu však prozradit, že připravujeme
další velice zajímavé kategorie destilátů.
A který vede u vás?
Žádný destilát není ve vedení, spíše záleží na náladě. Ale musíme se přiznat, že s neustále vycházejícími limitovanými edicemi rumu nás víc a víc baví rumy z Jamajky, Barbadosu a Belize.
Jakou největší překážku jste při zakládání DramRoom museli překonat?
Jelikož se bavíme o zpracování lihu a jeho následném
prodeji, tak nejnáročnější bezpochyby bylo splnit veškeré legislativní náležitosti. Těch překážek v celém procesu bychom dokázali vyjmenovat více i z toho důvodů, že podobný projekt byl pro dotčené úřady zcela nový. Nicméně takové to první uvědomění si, že dělat
degustační vzorky v Česku nebude úplně lehké, přišlo po vyjádření příslušných institucí. Ty nám oznámily, že musíme nejdříve splnit nároky na udělení koncese od Ministerstva zemědělství na výrobu a úpravu lihu.
Česká legislativa pro nakládání s
alkoholem je dost přísná – nastal moment, kdy vás to téměř odradilo?
Myslíme, že tento moment nikdy nepřišel, i když se občas některé věci zdály náročné – ať po technické, či ekonomické stránce. Naštěstí naše nadšení a odhodlání je velké a povedlo
se.
DramRoom funguje od roku 2016 – jak se za více než pět let fungování proměnil?
Poměrně dost. Rok 2016 je trochu zkreslující, protože oprávnění na výrobu a prodej degustačních vzorků jsme získali samozřejmě až po splnění všech náležitostí a
vyjádření příslušných úřadů. To se stalo někdy na konci roku 2017, kdy jsme zároveň spustili úspěšnou kampaň na HitHitu. Od té doby jsme převážně fungovali v B2B sektoru s prodejem degustačních sad. Teprve se začátkem roku 2021 jsme se rozhodli vyjít trochu více na
světlo a spustili jsme e-shop s degustačními vzorky, který tady chyběl. V současné době navíc zřizujeme větší prostory, aby nabídka produktů mohla neustále růst.
Stal se vám za tu dobu nějaký vážný „fuck up“?
Musíme zaklepat, že opravdové fuck upy se nám vyhýbají. Asi jako každý řešíme problémy a starosti, ale bereme to jako součást vývoje a cesty dopředu. Snažíme se tvořit s láskou k dané věci a
doufáme, že to je vidět i navenek.
Co se vám naopak povedlo – na co jste nejvíc pyšní?
Pokud bychom hodnotili uplynulý rok 2021, tak za zmínku určitě stojí získání silného partnera do projektu a spuštění vlastního e-shopu s degustačními vzorky.
Na rumové scéně jste relativně čerství – jak vás přivítala rumová komunita a jak se vám s ní pracuje?
Svět
destilátů jsou spojené nádoby. Spousta kamarádů ze světa whisky miluje i pálenky, giny a rumy. A rumová komunita je skvělá. Snažíme se to dělat pro ně – proto se velice často spolu bavíme o jejich přáních ohledně vzorků a co bychom mohli ještě vylepšit. Jejich zpětnou
vazbu si bereme k srdci, a o to víc nás to celé baví! Mnozí z nich jsou už naši dobří přátelé.
Momentálně máte v nabídce přes 200 položek. Chystáte se dál rozšiřovat? Na co se chcete nyní více zaměřit?
Na novinkách pracujeme každý den. Do konce roku bychom chtěli rozšířit naši nabídku na minimálně dvojnásobek! A jak jsem předesílal, nechte se překvapit
novými kategoriemi a určitě se připravte na zbrusu nové dárkové a degustační sady.
Co dalšího máte pro tento rok v plánu?
Momentálně chystáme nové spolupráce s palírnami a hlavním cílem DramRoom v roce 2022 je vylepšení naší služby, aby byla co nejpříjemnější pro zákazníky. Což znamená nové optimalizace webu jak z pohledu
přehlednosti a funkcí, tak i grafiky. Máte se na co těšit.
Fotogalerie