Cesta za agáve

Cesta za agáve

Doufáme, že jste si léto užili podle svých představ. Co kdybychom vám teď ale řekli, že si jej můžete ještě o kousek prodloužit a že dva z vás vezmeme na výlet do Mexika?

Jak asi tušíte, nebude to zadarmo…

Připravili jsme pro vás barmanskou soutěž, kterou jsme nazvali „Cesta za agáve“. Celé zadání se tak bude točit kolem agávovic z portfolia Trunkbros, které nás – a snad i vás – hodně baví. 

Jdete do toho? Pak dorazte na masterclass se Zdeňkem Kaštánkem, která se uskuteční ve středu 8. října 2025 od 14.30 v bistru Špejle v Jungmannově ulici. 

Na masterclass jsou vítáni i ti, kdo se soutěže nezúčastní. Nicméně počet míst je omezen, proto si nezapomeňte to své zajistit co nejdříve: info@fenixdrinks.cz

O co přesně se hraje?

O dvě místa na výlet do Mexika, konkrétně do regionů Jalisco a Oaxaca. Poznáte tak dvě hlavní oblasti, kde vznikají destiláty z agáve, jejich kulturu a historii. Díky tomu vám lépe přiblížíme i naše milované značky: Arquitecto, La Travesía, Los Arcos a Artenom.

Co pro výhru musíte udělat?

Samozřejmě namíchat koktejl, respektive dva. První je libovolný, jedinou podmínkou je báze. Na výběr máte Los Arcos, La Travesía nebo Arquitecto. Druhý musí obsahovat ArteNOM 1146 nebo ArteNOM 1414 a musí se jednat o vaši interpretaci perfect serve jedné z těchto dvou tequil. Své receptury nám spolu s fotografiemi drinků a dalšími informace zašlete prostřednictvím online formuláře (odkaz k vyplnění ZDE) nejpozději do 23. října 2025.

Tím to však nekončí, celkové hodnocení ovlivní hned tři kritéria: chuť koktejlu, prezentace a propagace koktejlu i produktů True Believers na sociálních sítích a prodeje.

Samotná soutěž bude probíhat od 23. října do 23. listopadu 2025. Během té doby navštíví váš podnik porota, která soutěžní drinky ochutná. Za toto období se budou hodnotit také prodeje a propagace na sociálních sítích. Po sečtení bodů ze všech tří „disciplín“ vyhlásíme pět finalistů, kteří se 25. listopadu 2025 utkají o výhru v podobě výletu do Mexika. 

Co ještě potřebujete vědět?

Finalisté budou z různých barů. Za jeden podnik se vás může přihlásit více, případný finalista však může být jen jeden. Rozhodující bude počet bodů.

V případě stejného skóre bude rozhodovat vyšší počet bodů za propagaci a prezentaci na sociálních sítích.

Nezapomeňte na sociálních sítích označovat příslušné účty, aby nám žádná vaše aktivita neutekla.

Instagram
@fenixdrinks @trunkbros @nomadicecospirit
@arquitecto / @losarcos / @latravesia (stačí označit tu značku, s níž v koktejlu pracujete)
@tequilaartenom
#cestazaagave

Facebook
@fenixdrinks @trunkbros @truebelievers
@tequilaartenom
#cestazaagave

Přehled termínů

  • 8. října 2025 – masterclass se Zdeňkem Kaštánkem
  • 23. října 2025 – termín pro zaslání soutěžních receptur (prostřednictvím online formuláře, odkaz ZDE)
  • 17. října–23. listopadu 2025 – první kolo soutěže
  • 23. listopadu 2025 – vyhlášení finalistů
  • 25. listopadu 2025 – finále soutěže Cesta za agáve
  • 2026 – cesta do Mexika

Dotazy? 

Napište nám na info@fenixdrinks.cz a my vám vše zodpovíme. 

O True Believers

Portfolio True Believers aktuálně tvoří vodka, gin a destilados de agave (či agávovice, jak rádi říkáme). Výrobce si klade za cíl přinést na trh prvotřídní destiláty za konkurenceschopnou cenu, vytvořené s ohledem na potřeby současných barmanů a stále více edukovaných zákazníku. Destiláty vznikají ve spolupráci s prvotřídními řemeslnými palírnami a vyrábí se udržitelně. Všechny produkty True Believers jsou tak autentické, jak jen mohou být.

Agávovice Arquitecto a La Travesía v loňském roce získaly ocenění na San Francisco World Spirits Competition, a to Gold a Double Gold.

O Las Joyas Del Agave

Výběrová řada ArteNOM je jedním z projektů společnosti Las Joyas Del Agave, která k tvorbě svého portfolia přistupuje netradičně. Místo jednotného stylu dává prostor konkrétním tequileros, aby ve svých vlastních palírnách vytvořili produkty odrážející jejich osobnost, přístup i terroir. Výsledkem je rozmanitá kolekce tequil, z nichž je každá originálem, a zároveň odráží ducha mexického řemesla. Jak napovídá samotný název, ArteNOM tak dává výrobcům možnost představit umění (v angličtině „art“) svého NOM – registračního čísla označujícího konkrétní palírnu.

O Trunkbros

Společnost TrunkBros Imports vede Zdeněk Kaštánek, výrazná osobnost české i světové barmanské scény, se svým bratrem Pavlem Kaštánkem. Loni se spojili s distribuční společností Fenix Drinks, aby společnými silami uvedli výše uvedené značky na český trh.